sunnuntai 31. tammikuuta 2016

Tammikuun vinkki!

Olen halunnut jo pitkään kirjoittaa Blogilateksesta ja nyt tuntui sopivalta hetkeltä. Ajatusten pukeminen lauseiksi oli tosin vaikeampaa kuin kuvittelin, siksi pahoittelen sekasortoisesta tekstistä. Ja tänään blogini on ollut tasan vuoden pystyssä, jippii! :)

Ratsastaja tarvitsee muutakin liikuntaa ratsastusta, tai minä ainakin. Olen huomannut ratsastukseni kärsivän jos en harrasta monipuolisesti liikuntaa. Keväästä syksyyn lenkkeilen minimissään pari kertaa viikossa. Näin talvella se touhu ei innosta, liian kylmä ja liukasta! Niimpä viime syksynä tutkiskelin vaihtoehtoja ja löysin loistavan liikuntamuodon, Blogilateksen. Lyhyesti sanottuna Blogilates on yhdysvaltalaisen Cassey Ho:n perustama liikuntayhteisö. Cassey tekee youtubeen videoita, jotka ovat liikkeiltään pilatespohjaisia. Hän myös tekee kuukausittaisia liikuntakalentereita; niissä päivien treenit koostuvat blogilates videoista. Ja kaikki tämä on ilmaista! Syvemmin Blogilatekseen voit tutustua täältä. 

Blogilateksella on myös nettikauppa, josta voi ostaa treenivaatteita yms. Itse tilasin sen alennuksista
uuden treenihupparin, ja olen ollut tyytyväinen. Toimitus oli nopeaa ja laatu vaikuttaa hyvältä:)

Itse olen aivan koukussa kyseiseen systeemiin. Olen nyt tehnyt muutaman noita kuukausittaisia kalentereita, joskin hieman soveltaen omaan elämänrytmiini. Lihaskuntoni on kohonnut huomattavasti ja treenin jälkeen on aina virkeä ja hyvä olo! Tykkään myös hirveästi Casseyn persoonasta videoilla. Positiivista, tsemppaavaa sekä piristävää.

Casseyn videoista sekä nettisivuilta löytyy myös erilaisia haasteita (mm. kuukauden mittainen venyttelyhaaste, täydellinen meille ratsastajille) sekä reseptejä. Videoista löytyy varmasti kaikille jotain, halusit sitten treenata vatsaa, peppua tai vaikka koko vartaloa. Itse tykkään eniten käsiin/yläselkään tai peppuun/jalkoihin keskittyvistä videoista. Tässä muutama lempparini:


Voin lämpimästi suositella tätä kaikille. Kuukausittaisten kalenterien treenit kestävät noin 30-40min per päivä, joten paljoa aikaakaan tämä ei vie. Itse olen tosiaan aivan koukussa ja aijon jatkaa helmikuunkin kalenterin läpi :). Kesäkuntoon 2016, eikö? 

Itse tykkään ja koen tämän konseptin hyödylliseksi. Toivottavasti edes joku tarttuisi tähän ideaan :). Saa kysellä lisää, jos ilmaisin jonkin asian epäselvästi. Julkaisin tämän sopivasti kuukauden viimeisenä päivänä, jos vaikka innostuit ja haluat aloittaa treenaamisen Blogilateksen tahtiin ;). 

2 kommenttia:

  1. Jossain tästä oon kuullu, mutta nyt täytyy kyllä kokeilla! Oon ite niin laiska miettimään miten treenaan nii tää ois kyllä hyvä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama vika! Ja vielä laiskempi oon lähtemään salille/ryhmäliikuntaan:D Tää on ainaki toiminu mun kohalla :)

      Poista

♥ Kommentti kommentista & lukija lukijasta!
♥ Palaute on tervetullutta, muistathan kuitenkin hyvän käytöksen :)